2017-05-24

A strica ce e bun

Așa cum pe durata investiției putem să comitem greșeli mai mici, sau chiar fatale, tot așa și în perioadda funcționării spălătoriei foarte ușor putem să ne transformăm, prin greșelile făcute, prin seria de decizii greșite pe care le luăm, în cel mai mare dușman al propriei noastre afaceri. Construirea unității de spălătorie reprezintă numai un capitol mai scurt din procesul de lucru.

În acest capitol încercăm să prezentăm câteva arii/elemente din funcționarea unei spălătorii, care pot constitui foarte ușor obiectul greșelilor noastre. Acele procese reprezintă cel mai mare risc, care generează în mod spiral alte noi decizii greșite.

Investiție fără fond material

Prima greșeală o putem comite încă pe durata investiției, acesta având și repercusiuni pe termen lung. Mulți se apucă de proiect fără să dispună de resursele necesare realizării. Încearcă să treacă peste toate acestea, gândindu-se că pe durata funcționării, din profitul obținut vor putea compensa lipsurile, sau nici atunci nu o vor face. Cei care se gândesc astfel, fac abstracție de un lucru. După deschiderea centrului de spălătorie, primele 6-12 luni este perioada cea mai relevantă din durata funcționării a unității. Spălătoria noastră, fiind o noutate pe piață, va ademeni mulți șoferi să o încerce. Nu numai pe cei care trec pe lângă ea, ci și pe clienții potențiali ai altor spălătorii, care nu sunt satisfăcuți cu serviciile oferite de acestea din urmă, care vor veni cât mai repede “la probă” la noul actor de pe piață. Acest proces este amplificat de cererea relativ mare la nivel individual în ceea ce privește curățarea autovehiculelor. În ceea ce privește curățenia autoturismului, ungurul este foarte exigent. De aceea mergem relativ des la spălătorie auto, astfel se ivesc multe oportunități de a încerca spălătorii noi, abia înființate.

O unitate de spălătorie auto self-service nou își câștigă aproape jumătate din clienții potențial fideli în primele 6 luni. Aceasta este baza, care poate deveni client fidel de lungă durată și care prin exprimarea sentimentului de satisfacție poate genera noi clienți.

Ce se întâmplă în cazul în care noi nu suntem încă pregătiți pentru a le primi? Nu am construit acoperiș asupra spălătoriei, pentru că nu dispuneam de resursele materiale necesare pentru acesta. Ce se întâmplă în cazul în care nu am instalat în stația de spălare furtun de spumă cu perie? Ce se întâmplă dacă nu am inclus în pardoseală încălzirea prin pardoseală? Ce se întâmplă în cazul în care nu aveam bani pentru achiziționarea aspiratoarelor, sau instalației de schimb monedă, sau coșurilor de gunoi? Și ce se întâmplă în cazul în care am construit mai puține piste de spălare, decât era nevoie?

Clienții care vin să încerce serviciile noastre și care judecă rapid în legătură cu spălătorie, vor avea oarecum un gust amar în gât. Această situație se va ivi în special în zonele unde concurența este mai mare.

Sfatul nostru este să cugetăm foarte bine carențele din investiție cauzate de constrângeri materiale sau din alte motive de necesitate. Să ne limităm la acele arii, unde nu reprezintă așa mare pericol pentru investiție și pe care și noi, ca și clienți într-o anumită situație nu o considerăm atât de indispensabili.

Alterarea fondului unității construite

Într-un timp relativ scurt spălătoria noastră va deveni spălătoria preferată din zonă. Am acordat atenție exclusiv detaliilor. Am avut grijă ca structura construcției să fie de calitate, pistele să fie solide, de durată, de evacuarea apei meteorice, respectiv de parcare.

Experiența din domeniu ne arată că în cazul unei unități de spălătorie auto self-service cu o circulație obișnuită, eroziunea mediului construit, fără mentenanță, începe deja din luna a treia de la data deschiderii.

Pot apărea depunerile de suprafețe, suprafețele sădite cu iarbă se pot usca, pot apărea probleme la canalizarea apei meteorice, apare gunoiul, praful, pietrișul, se ard și se murdăresc corpurile de iluminat.

Suprafața construită a spălătoriei poate depăși, în funcție de numărul stațiilor de spălare, chiar și 1.000 m2. Întreținerea suprafețelor construite este o sarcină extrem de importantă, la care trebuie să ne gândim în prealabil. Trebuie să dispunem de uneltele necesare mentenanței permanente și să avem un loc special amenajat pentru depozitarea acestora (În aceste situații este mai util modul de construcție a instalației de tip container față de tipul dulap). În cazul în care nu dispunem de timpul necesar, ar fi mai bine să cerem ajutor pentru executarea lucrărilor de întreținere. Ideal pentru această sarcină este o persoană concretă, angajată cu program de lucru cu fracțiune de normă, sau chiar o întreprindere specializată în acest domeniu. Oricine ar fi însărcinat cu aceasta, munca lui va avea impact în funcționarea de durată cu succes. Clienții noștri sunt foarte sensibili la starea de moment a mediului în care se află. Vor remarca de îndată și vor semnaliza orice problemă ivită. În cazul în care nu avem soluții imediate la aceste probleme, ei tot atât de repede ne vor dezerta, cum ne-au respectat.

Un alt mod de funcționare, decât cel prevăzut

În general, este prevăzut o oarecare practică de urmat în punerea în funcțiune a spălătoriei auto self-service, iar în special a tipului de instalații folosite. Astfel cum am mai menționat și în alte articole, nu trebuie reinventat totul. Mulți investitori sunt convinși că vor avea aceleași rezultate sau chiar mai bune într-un mod diferit. Practica din domeniu arată că aceste inovații, abaterea de la drumul obișnuit, tradițional, confirmă în cea mai mică parte speranțele legate de ele.

Cu un pic de atenție și cercetare în domeniu, și noi suntem capabili de a “fura meseria”, de a afla secretul spălătoriilor cu succes. Merită studiat în detaliu modul de funcționare recomandat de producătorul sistemului. Să urmăm cele descrise în documentația instalației. Să respectăm instrucțiunile de folosire legate de întreținere, să încercăm să păstrăm consecvent setările de fabricație.

Folosirea soluțiilor nepotrivite

Într-un articol anterior am făcut referință la  diferențele existente între șampoanele auto și detergenții de menaj. O diferență asemănătoare putem să sesizăm între produsele create anume pentru spălare auto manuală sau tehnologii de spălare mecanizată. Poate că este discutabil cui ce fel de șampon este mai simpatic (șampoanele de consistență lichidă-pudră), însă este nepermis folosirea altui tip de soluții în sistem, decât cel produs anume pentru el. Investitorul trebuie să înțeleagă că sistemul mecanic este responsabil doar pentru producerea apei cu temperatura și presiunea adecvată. Un element important – dacă nu cel mai important – pentru o spălare eficace constă în soluția chimică folosită, fără de care primul nu are nici un rost. Aceste produse sunt create în mod special în acest scop în laboratoarele fabricilor producătoare de soluții chimice conform exigențelor producătorului sistemului respectiv și tehnologiei folosite. Soluțiile chimice profesionale au un efect optim doar într-un mediu determinat, calitatea apei, temperatura, presiunea de funcționare trebuie să fie adecvate. În procesul de utilizare, soluțiile indicate, folosite conform recomandărilor sunt cele mai eficiente și totodată asigură cea mai mare protecție mecanismului sistemului.

De exemplu în cazul în care folosiți soluțiile FLOWEY , recomandate de noi, DiBO vă asigură 3 ani garanție pe pompele de apă, indiferent de randamentul de utilizare a acestora.

Să nu facem economii pe temperatura apei, respectiv pe soluțiile chimice

Într-un alt articol am stabilit deja că nu există în țara noastră instalație nouă de spălare comercializată în mod legal, care să nu fie potrivită pentru curățarea unui autovehicul. Toate acestea au la bază numai una, însă cea mai importantă condiție: Trebuie respectate directivele stabilite de producătorul sistemului, respectiv de cel al soluției chimice adecvate utilizată.

Cele mai importante astfel de parametri sunt următoarele:

  • Păstrarea, mentenanța ca nou a sistemului,
  • Asigurarea presiunii industriale indicate,
  • Asigurarea permanenței valorii pH și concentrației soluției, conform celor prescrise,
  • Menținerea cantității apei emise (efect de înmuiare)
  • Menținerea nivelului de calitate a apei (gradul de duritate a apei, conductibilitate),
  • Respectarea temperaturii apei indicate.

Dvs., ca și întreprinzător, desigur că aveți posibilitatea de a vă abate de cele enumerate mai sus, dar trebuie să luați întotdeauna în considerare, că orice abatere are un efect dăunător asupra întreprinderii. Se poate scădea temperatura apei față de cel indicat, însă la fel ca și în cazul șampoanelor pudră, și cele lichide își pierd din eficacitate într-un mediu lichid mai rece.

Se poate varia cu cantitatea soluției folosite, dar producătorii nu degeaba prevăd o anume valoare de pH pentru jetul de apă emanat de pistol. În cazul nivelului de dozare mai mică, sau numai unei concentrații de soluție mai mică se pierde în mare parte eficacitatea chimică necesară curățirii, toate acestea se arată exponențial.

Ca și distribuitori de soluții chimice, deseori ne întâlnim cu clienți dezamăgiți, care se plâng de trafic. La verificarea setărilor sistemului se vede imediat sursa reală a problemei. Într-o întreprindere cu apă rece, cu o valoare pH 9 nu există sistem de spălare auto care să fie capabil să producă profit. Să ne întoarcem la sistemele comercializate: cu oricare sistem se poate curăța un autovehicul, numai că trebuie respectate regulile.

Clienții vor simți de îndată scăderea eficacității. Se vor spori numărul celor care vor veni cu găleata, peria și șamponul propriu și pe urmă va scădea și numărul acestora.

Această problema poate induce în mod spiral falimentul și unei afaceri, care anterior era de succes. Funcționarea defectuoasă generează scăderea profitului, care îl forțează pe proprietar la alte îngrădiri, iar în ultimul rând la luarea unor serii de decizii greșite. Într-un timp relativ scurt își va pierde renumele, clienții și banii.

Fixarea eronată a prețului

Niciodată, dar niciodată să nu încercăm prezentarea noii spălătorii printr-o acțiune de reducere de prețuri. Deși prețul avantajos poate părea atrăgător și poate atrage clienții, totuși succesul afacerii constă în eficacitatea detaliată în punctele de mai sus și în credibilitate. Într-un final se va termina oferta inițială, de preț avantajos, mai mic și clienții atrași de această ofertă, pe care am reușit să-i câștigăm, deodată vor deveni clienți dezamăgiți.

Să acordăm timp pentru descoperirea, cunoașterea spălătoriei noastre auto, să-i ajutăm pe clienții noi cu sfaturi utile sau alte cadouri promoționale.

Între anumite limite este tot una la ce preț oferiți serviciile Dvs. Șoferul auto care vine la spălătorie știe foarte bine, înainte de începerea spălării, ce sumă vrea să cheltuie. Dacă crede că prețul este mare, va termina mai repede munca, însă dacă îl consideră mic, va petrece mai mult timp la noi. Însă este important să găsim calea de mijloc, care din punct de vedere al afacerii ne garantează un venit corespunzător, respectiv și clientului asigură un raport de preț/valoare acceptabil.

 

La aplicarea unui preț mai mare este evident că va crește și marja pe nivel de întreprindere, deoarece scad cheltuielile destinate timpului de funcționare, însă nu este asigurat și creșterea venitului, pentru că acesta este asigurat în primul rând de voința de a cheltui a individului, respectiv clientelei. Totodată prin practicarea unui preț mai mare este foarte posibil pierderea rapidă a clienților sensibili la prețuri.

Veniturile noastre pot crește în primul rând datorită creșterii numărului clienților, unei game largi de servicii oferite, respectiv unei voințe mai mari de a cheltui la nivel individual.

Practicând prețuri mici putem să generăm o situație riscantă pe termen lung. Și în acest caz este valabil că pe cei mai mulți dintre clienții noștri nu prețurile mici le atrag la noi, ci nivelul serviciilor oferite, eficaictatea și credibilitatea noastră. Totodată prețul mai mic înseamnă o marjă mai mică, adică cheltuielile, care variază, vor fi mai mari față de venit. Cel mai mare risc, în opinia noastră, reprezintă ieșirea din acest impas. Clienții noștri resimt și cea mai mică creștere de preț, iar în urma acestuia ei își reevaluează obiceiurile. Ca și răspuns la această dilemă ei vor încerca să termine mai repede spălatul autovehiculului sau au pretenții la surplus de servicii. Într-un final acest proces le va trimite la prestatorii de servicii concurenți.

Cele de mai sus sunt numai sfaturi utile, recomandăm măcar să cugetați asupra lor. Dacă respectați aceste reguli și mențineți funcționarea unității, atunci puteți spera că veți avea o afacere de succes cu clienți satisfăcuți, recunoscători.

Întrebări frecvente ,