2017-05-24

Dezavantajele stațiilor de spălare autovehicule deschise

Merită să reflectăm un pic mai mult asupra eventualelor dezavantaje ale stațiilor deschise dintr-o unitate de spălătorie self-service. Asta, pentru că deși aceste stații pot fi construite cu o cheltuială mai mică, totuși această “ieHufinitate” are un “preț”, care se va plăti ulterior. Laicii văd combinația 3+1 sau 4+1 ca un simplu calcul. În domeniul spălătoriilor de autovehicule self service prin această combinație stilistică indicăm numărul stațiilor acoperite și celor deschise dintr-o unitate. Am scris deja despre situația stațiilor de spălare deschise într-un articol anterior, însă și informațiile următoare pot fi de interes în procesul de concepere a unei unități de spălătorie.

În cadrul unei spălătorii auto self service se construiesc stații de spălare deschise în următoarele situații:

  • Nu este posibilă amenajarea stațiilor acoperite
  • Nu există resurse materiale în vederea acoperirii unora sau tuturor stațiilor de spălare
  • Se amenajează conștient stații neacoperite în vederea deservirii autovehiculelor mai înalte

În ultimul caz de obicei doar o parte mai mică a stațiilor de spălare este amenajat în acest mod. De obicei acesta înseamnă 1-2 stații de spălare, în funcție de suprafața unității de spălare. În toate cazurile stația neacoperită este ultima stație din unitate.

Evident că investiția într-o stație de spălare neacoperită este mult mai mică, datorită lipsei construcției. Deși stația este neacoperită, totuși este indispensabil construirea unei structuri de susținere din metal pentru prinderea braţului rotativ pe care este suspendat lancele de spălare, respectiv pentru amenajarea instalațiilor, conductelor. Din punct de vedere mecanic și al construcțiilor auxiliare nu există diferențe între stațiile acoperite și cele neacoperite.

Stațiile de spălare deschise în general au două mari avantaje:

  1. Cheltuieli de investiții mai scăzute
  2. Capacitatea de a deservi autovehicule cu o înălțime mai mare

Stațiile de spălare autovehicule acoperite nu merită să fie construite cu o înălțime interioară mai mare de 3,1 metri nete, deoarece clientul aflat înăuntru se poate simți incomod datorită ambianței la care este supus, nesimțindu-se comfortabil. Înălțimea interioară ideală scade efectele circulației aerului, sub lumina adecvată oferă o vizibilitate mai bună și simplifică folosirea brațelor rotative montate orizontal. Pe deasupra construirea unei edificii mai înalte înseamnă și o cheltuială suplimentară.

Care sunt dezavantajele stației de spălare neacoperite?

  1. Stația de spălare deschisă oferă un ansamblu vizual mult mai redus, în lipsa acoperișului și pereților exteriori are un aport mai mic în imaginea de ansamblu a spălătoriei.
  2. În stațiile deschise clientul își va spăla autovehiculul sub cerul liber, indiferent de anotimp.
  3. Cele mai multe soluții de spălare, conform instrucțiunilor de utilizare, nu pot fi sau numai în parte pot fi folosite expus la razele soarelui, mai ales în lunile calde de vară.
  4. Temperatura ridicată a suprafeței auvehiculului cauzată de razele soarelui poate fi cu greu atenuată în aer liber.
  5. Stația pentru servirea autovehiculelor mai mari, care folosesc stațiile neacoperite, merită și trebuie construită pe o suprafață mai mare, acesta însemnând un cost mai mare al lucrărilor de construcții auxiliare.
  6. Autovehiculele care folosesc stațiile deschise de obicei curăță o cantitate mai mare de nămol de pe caroserie, astfel perimetrul pentru nămol va fi plin mult mai repede.
  7. Aceste autovehicule folosesc mai des periile de spălare, astfel acestea se vor uza într-un timp mai scurt, decât în general.
  8. Aceste vehicule trag furtunile de înaltă presiune mai des datorită construcției lor, iar din această cauză la aceste stații sunt mai des întâlnite uzurile de furtuni și exploziile neașteptate ale furtunilor.
  9. Spălarea autovehiculelor mai mari necesită un timp mai îndelungat, care la prima vedere poate însemna un venit mai mare spălătoriei, însă în perioada de vârf crește/poate crește timpul de așteptare a autovehiculelor, astfel scade viteza de rotație a clienților.
  10. Cei mai mulți dintre conducătorii autovehiculelor evit pe cât posibil folosirea stațiilor neacoperite. O astfel de stație este în dezavantaj mai ales în cazul în care în aceeași unitate concurează cu mai multe stații acoperite. Acesta poate însemna un profit mai mic chiar și cu 40-50%.
  11. Autocamioanele folosesc stațiile neacoperite din necesitate, pe când autoturismele mici le folosesc ca o soluție tampon în perioada de vârf.

În cazul în care, în urma lecturării articolului de mai sus ați simțit o oarecare împotrivire față de stațiile neacoperite, atunci aveți dreptate. Să ne limităm însă aici la o intercalare potrivită, excepțională:

“Considerăm ca fiind utilă amenajarea unei stații neacoperite în cazul unei unități cu minim 5 stații de spălare, chiar și în cazul unităților din orașele mari.“

Întrebări frecvente ,