2017-05-24

Înainte de cererea de ofertă de preț…

Zi de zi ne caută persoane interesate în legătură cu înființarea unei spălătorii de autovehicule self-service. Consideră, poate din cauza rolului important pe care îl au distribuitorii de sisteme într-o astfel de afacere, că în primul rând ei (distribuitorii), sau mai bine: NOI suntem cei care le putem oferi informații concrete în acest domeniu. Aceste, așa numitele persoane “vizitatoare”, astfel cum le-am denumit eu, de obicei sunt interesați mai ales de cheltuielile investiției. Fără îndoială, unei persoane neinformate, fără experiență în domeniu, aceste informații de bază sunt extrem de importante. Problema este că în momentul respectiv distribuitorul deține tot atât de puține informații în legătură cu client și intenția acestuia, ca și persoana, care se află la telefon cerând informaţii despre subiectul respectiv.

Primim multe cereri de ofertă de preț, în care clientul dorește ofertă pentru o spălătorie cu una, două, trei și patru stații, cu program de șamponare…și atât!

Dacă solicitantul de ofertă este atât de nesigur în intenția lui, atunci și sarcina distribuitorului de a întocmi o ofertă pentru client despre un sistem serios, real, este una foarte dificilă.

Cel mai potrivit exemplu pentru o astfel de situație este cazul în care o persoană sună la un dealer auto și cere o ofertă de preț pentru un autovehicul mic, pentru unul un pic mai mare și pentru unul mare de tot….Așadar? Și acesta vă pare greu…

Am inițiat acest forum cu informații pentru a ușura situațiea părților (client-furnizor de sisteme). Și noi am remarcat faptul, că atât internetul intern, cât și cel internațional furnizează foarte puține informații în această temă. Aceste informații sunt indispensabile pentru ca intenția să devină o voință serioasă, iar în final să se nască o decizie de afacere. Cam la mijlocul acestui proces se ivește momentul, în care viitorul client va căuta un partener concret, urmând idei concrete. Pentru ca un producător sau reprezentantul național al acestuia să fie capabil să facă o ofertă reală, rezonabilă, analizabilă și rentabilă viitorului client, el prima dată trebuie să-și facă temele.

Este o situație gravă, când clientul acționează și aduce decizii, urmând sugerările, sfaturile furnizorului partener.

Cel mai bun lucru, pe care îl putem face, ca și interesați în domeniu, este să ne informăm pe toate forumurile posibile. Credeți-mă, nu prețul va fi problema principală. Primul pas al drumului sigur către o spălătorie este o intenție serioasă, deținând informațiile necesare în cel mai mic detaliu. Pentru acesta trebuie căutat un partener, un sistem, iar pe baza cheltuielilor estimate trebuie luat decizia: Da, sau nu mă bag.

Proprietarul întreprinderii DiBO  susține că investitorul în prim plan trebuie “să se îndrăgostească” de planul de afacere (trebuie să creadă în el), iar după aceea trebuie “să se îndrăgostească” în sistemul ales

Trebuie să mărturisesc că eu m-am îndrăgostit de structura de construcție DiBO (tipul Genk, oțel rezistent la acid, brutal de frumoasă). Apoi am vizitat întreprinderea în Belgia și numai norocului chior pot să-i mulțumesc că nu numai exteriorul, ci și componentele interioare au devenit obiectul “dragostei”. În această fază eram deja ferm convins că voi deține o spălătorie de autovehicule self-service. Deja știam ce fel de spălătorie vreau, unde îl vreau și ce fel de servicii să ofere. Deja mi-am imaginat și cum o să fie parcarea pe teren…În mod ciudat încă habar n-aveam de costul acestuia. Apoi am primit oferta…Hopa…Doamne Dumnezeule! Eram sigur, că vreau acest lucru. Eram ferm convins, că businessul va merge. Nu eram atât de sigur din ce o să plătesc toate astea. Însă niciun minut nu m-am gândit să înlocuiesc “dragostea” mea pe una mai ieftină sau mai puțin performantă.

Astfel, sunt investitori, care se îndrăgostesc de structura construcției unității, alții de parfumul soluțiilor folosite, sau există cei care se îndrăgostesc de imaginea rândurilor lungi de staţii. Credeți-mă: furnizorul habar nu are că Dvs. sunteți deja “îndrăgostit” și care este obiectul “dragostei”. Dacă încă nu aveți așa ceva, nu noi trebuie să fim cei, care vă arată de ce să vă îndrăgostiți!

Înainte de a cere oferta de preț, clarificați următoarele aspecte:

Unde doriți să puneți temeliile unei spălătorii?

  • Dispuneți de un teren concret? Care sunt cunoștințele Dvs. legat de acesta? Legat de acest subiect eventual citiți acest articol…
  • Cât de mare ar fi suprafața unității dorite?
  • Spălătoria de autovehicule va fi acoperită sau deschisă?
  • Doriți un sistem mecanic de tip dulap sau container?
  • Care sunt serviciile pe care doriți să le oferiți clienților Dvs.? Spălare/clătire, sau ceva mai “palpitant”? Care sunt serviciile oferite de concurenți? Nu ar merita să oferiți ceva mai mult, mai special?
  • De ce utilități dispune terenul? Care ar fi costurile racordării la utilitățile, care nu se regăsesc pe teren? Chiar merită să vă racordați la gazul situat la o jumătate de kilometru de teren pentru 10.000 EUR? Nu există canal de colectare a apelor uzate???
  • Locuiți aproape de stabiliment sau într-un oraș mai îndepărtat?
  • Veți avea chef/timp și peste 5 luni să vă ocupați de investiția făcută? Va exista cineva, care să preia acest lucru? Veți alege un sistem care necesită mai multă atenție, pentru că sunteți un amator al acestuia, sau veți alege unul, care poate fi manipulat și din partea cealaltă a lumii, fiind o persoană comfortabilă?
  • Care sunt periferiile, care să fie gestionate de sistem? Iluminarea? Încălzirea prin pardoseală? Bariera?
  • Ce fel de soluții de spălare doriți să folosiți? Ați încercat deja mai multe tipuri? Ați citit deja despre acest subiect?
  • Ce se întâmplă cu mentenanța? Doriți să încheiați contract de prestări servicii service sau veți rezolva Dvs. aceste probleme?
  • Care sunt garanțiile, contribuțiile pe care așteptați să le primiți de la furnizor?
  • Doriți să primiți ajutor și la construcția din procesul de investiție?
  • Eventual doriți ca furnizorul sistemului să construiască totul la cheie?

Dacă ați clarificat măcar o parte din aceste aspecte, puteți să începeți să cereți oferte și să căutați parteneri printre furnizori! Dvs. trebuie să decideți de cine aveți nevoie ca partener!

Să căutăm un partener potrivit concepției noastre și să nu încercăm să ne adaptăm noi capacităților partenerului!

Întrebări frecvente , ,